Gyakori kérdések

Kérem, tájékozódjon gyakran ismételt kérdésinkből! Biztosan talál választ az Ön kérdésére is.

Domain - Email

» A honlapom címéből mikor tűnik el a honlapom.hu?

Amint a saját domain neve bejegyzésre kerül. Az ügyintézést mi vállaljuk, Önnek mindössze annyi teendője van, hogy az admin felület (honlapom.hu/admin), @ Domain - E-mail menüpontjában hozzáadja a kiválasztott domain nevet.

Szíveskedjen a megfelelő domain kiválasztását, majd hozzáadását követően elküldeni nekünk szkennelve az info@honlapom.hu email címre a 2 oldalas Domain igénylőlapot.
Ezt az imént említett menüpontban, hozzáadást követően a "Domain igénylés" gombbal tudja kinyomtatni.

Szíveskedjen figyelembe venni, mielőtt kinyomtatná a Domain igénylőlapot, hogy rendszerünk az admin felület, Profil menüpontjában megadott adatokat fogja feltüntetni a dokumentumon. A továbbiakban a csatolt dokumentumokkal ezen adatok hitelességét szükséges igazolnia.

Csatolni szükséges dokumentumok összefoglalva:

Cég esetén:

  • 2 oldalas ’Domain igénylőlap’ aláírva
  • aláírási címpéldány
  • tárolt cégkivonat

Egyéni vállalkozás esetén:

  • 2 oldalas ’Domain igénylőlap’ aláírva, hitelesítve 2 tanúval
  • valamely dokumentum, amely igazolja egyéni vállalkozói tevékenységét (vállalkozói igazolvány, nyilvántartásba vételi igazolás stb.)

 További kérdés esetén keresse ügyfélszolgálatunkat. Az ügyintézés 3-5 napot vesz igénybe.

» Hogyan rendelhetem meg a domain nevem a honlapkészítés során?

1.1.Domain név hozzáadása:

Az admin felület (honlapom.hu/admin), @ Domain - E-mail menüpontjában tudja a kiválasztottdomain nevet hozzáadni, egyben leelenőrizni a kiválasztott domain név státuszát.
Kérem, hogy szíveskedjen a megfelelő domain kiválasztását, majd hozzáadását követően elküldeni nekünk szkennelve az info@honlapom.hu email címre a 2 oldalas Domain igénylőlapot.
Ezt az imént említett menüpontban, hozzáadást követően a "Domain igénylés" gombbal tudja kinyomtatni.

Kérem, hogy szíveskedjen figyelembe venni, mielőtt kinyomtatná a Domain igénylőlapot, hogy rendszerünk az admin felület, Profil menüpontjában megadott adatokat fogja feltüntetni a dokumentumon. A továbbiakban a csatolt dokumentumokkal ezen adatok hitelességét szükséges igazolnia.

1.2.Csatolni szükséges dokumentumok összefoglalva (ezeket szkennelve elfogadjuk):

Cég esetén:

  • 2 oldalas ’Domain igénylőlap’ aláírva
  • aláírási címpéldány
  • tárolt cégkivonat

Egyéni vállalkozás esetén:

  • 2 oldalas ’Domain igénylőlap’ aláírva, hitelesítve 2 tanúval
  • valamely dokumentum, amely igazolja egyéni vállalkozói tevékenységét (vállalkozói igazolvány, nyilvántartásba vételi igazolás stb.)

A domain név elkészültekor, rögtön az oldalhoz csatoljuk, ezzel élesítve azt. Amennyiben még nem szeretné élesíteni az oldalt (pl. mert még nem készült el), kérjük írásban jelezze nekünk az info@honlapom.hu email címre.


Az ügyintézés 8-10 napot vesz igénybe.

» Mennyibe kerül a domain regisztráció?

1 domain regisztráció díja a honlap csomagok része, tehát nincs felára. A további domain regisztráció díjáról a Szolgáltatások menüpontban talál információkat.

» Milyen keresőoptimalizálási szempontokat vegyek figyelembe a domain regisztráció során?

Keresők szempontjából a legfontosabb szempont az, hogy a látogatók számára legrelevánsabb, legkézenfekvőbb szóból képezzük domain nevünket. Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a google keresőben:

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

» Ha már minden általam ellenőrzött domain foglalt, mit tehetek?

Ha foglalt minden domain, amit leellenőriztünk, ne csüggedjünk. Kiváló megoldás ha 1-1 szó ragozott alakját (pl. ablakotcserelek.hu) regisztráljuk domain névként. Ezen kívül a többes szám használata is megoldást jelenthet.

Szintén megoldás lehet, ha földrajzilag szűkítjük tevékenységünket (pl. ablakcseremiskolc.hu).

Amennyiben nem használhatóak a fenti tippek, képezhetünk domain nevet egy második kulcsszó segítségül hívásával (pl. ablakcsere-ajtocsere.hu).

Figyeljünk azonban a konkurencia domainjeire is a fenti módszerek használata során, nehogy más honlapra szállítsunk látogatókat választásunkkal - törekedjünk rá, hogy a domain maradjon könnyen megjegyezhető és összetéveszthetetlen.

» Hol tudok belépni az email címembe?

Amennyiben webmailen kívánja leveleit megtekinteni itt teheti meg: webmail.honlapom.hu

A belépéshez a honlapkészítő felület Domain-Email menüpontjában megadott emailcím, jelszó párosra lesz szükség.

» Levelezőprogramban is használhatom az email címemet?

Igen, POP3 hozzáférést biztosítunk az email címekhez, így levelezőprogrammal letölheti a leveleit. A hozzáférések a következők:

Email cím: az Ön által a honlapkészítő felületen megadott cím
Felhasználónév  (fioknev): az adott email cím
Jelszó : az Ön által a honlapkészítő felületen az email címhez megadott jelszó

Amennyiben azt választotta, hogy a levelek ne kerüljenek általunk tárolásra, azokat ezen hozzáférésekkel nem éri el, csak a cél email cím alatt.

A levelezőprogramban az alábbi beállítások szükségesek:
POP3 szerver (incoming vagy bejövő): pop3.honlapom.hu
SMTP szerver (outgoing, kimenő): Az Önök internet szolgáltatója által biztosított SMTP szerver címe (pl.: T-Online: mail.t-online.hu, datanet: smtp.datanet.hu).

» Milyen domaint ne válasszak?

Ha a fenti szempontoknak megfelel a kiválasztott domain név, már csak egy "szűrőn" kell átmennie:

kerüljük a versenytársaink cégnevével megegyező, illetve abból képzett és a védjegyi oltalom alá eső kifejezéseket a regisztráció során, ugyanis ilyen esetekben peres úton elvehetik tőlünk a domain nevet.

» Hogyan állíthatom be az email címem a levelezőprogramba?

Az alábbiakban a 2 legelterjettebb levelezőprogram (Outlook Express, Thunderbird) beállításait mutatjuk be:

Outlook Express beállítása

1. Outlook Expressz program elindítása után kattintson az “Eszközök” menüpont “Fiókok…” pontjára

Outlook Express levelezőprogram beállítása

2. A megjelenő ablakban kattintson az “Hozzáadás” menüpont “Levelezés…” beállítások pontjára.

Outlook Express levelezőprogram beállítása

3. Írja be az Ön nevét (ez fog megjelenni a levél feladójaként)

Outlook Express levelezőprogram beállítása

4. Írja be az Ön e-mail címét

Outlook Express levelezőprogram beállítása

5. Töltse ki az “Beérkező levelek” és “Kimenő levelek” kiszolgálójának címét. A bejövő levelek kiszolgálója a pop3.honlapom.hu . A Kimenő levelek kiszolgálójának címe az Ön internet-kapcsolat szolgáltatójának SMTP szerver címe.

Outlook Express levelezőprogram beállítása

6. A Fióknévhez írja be a teljes e-mail címét, a Jelszóhoz a honlapkészítő felületen Ön által beállított jelszót.

Outlook Express levelezőprogram beállítása

7. A beállítások megtörténtek a postafiók készen áll a használatra


Thunderbird beállítása

1. A Thunderbird program elindítása után kattintson az “Eszközök” menüpont “Postafiókok beállításai…” pontjára

Thunderbird levelezőprogram beállítása

2. A megjelenő ablakban kattintson az “Postafiók hozzáadása…” menüpontra.

Thunderbird levelezőprogram beállítása

3. Válassza a Levelező postafiókot, majd kattintson a “Tovább” gombra

Thunderbird levelezőprogram beállítása

4. Írja be az Ön nevét és az Ön e-mail címét (ez fog megjelenni a levél feladójaként)

Thunderbird levelezőprogram beállítása

5. Töltse ki a bejövő levelek kiszolgálóját : pop3.honlapom.hu

Thunderbird levelezőprogram beállítása

6. A Felhasználói névhez az Ön teljes e-mail címét írja be. A jelszót a postafiók letöltésekor kell megadnia, ez a honlapkészítő felületen beállított jelszó.

Thunderbird levelezőprogram beállítása

7. Ajda meg a Postafiók nevét, a most beállításra kerülő email címet.

Thunderbird levelezőprogram beállítása

8. Az SMTP beállításokat az “Eszközök” menüpont alatt a “Postafiókok beállításai…” pontra kattintva tudja elvégezni, a Levélküldő kiszolgáló (SMTP) menüpontra kattintva.

Thunderbird levelezőprogram beállítása

9. Válassza a “Hozzáadás” gombot majd írja be az internet kiszolgálójának SMTP címét. A “Felhasználói név” részhez írja be az internetszolgáltatója által megadott SMTP-hez tartozó felhasználónevet. A jelszót az első levélküldéskor kell majd megadnia.

Thunderbird levelezőprogram beállítása

» Használhatom már regisztrált domain nevemet a honlapom.hu rendszerében?

Már bejegyzett domaint két féle módon használhat a nálunk készített oldalhoz.

  1. átirányítva IP címünkre.
  2. átregisztrálva: ehhez a @Domain-email menüpontban adja hozzá az átregisztrálandó domaint, majd a kinyomtatott, aláírt igénylőlapot juttassa vissza hozzánk szkennelve, e-mailben és csatolja a szükséges dokumentumokat. (aláírási címpéldány, tárolt cégkivonat)

Fontos!
Átregisztráció esetén a korábbi ...@azÖndomainje.hu címre érkezett leveleket szíveskedjékarchiválni.

Az átregisztrációt követően az eddig használt e-mail postafiókot a honlapom.hu/adminfelületének @Domain-email menüpontjában szíveskedjen, ismételten hozzá adni. A levelek archiválására azért van szükség, mert a korábban megszokott formában a levelezés megszűnik.
A domain igénylőlapon a bejegyzéskor megadott adatokkal megegyező tulajdonosi adatok megadása szükséges, ellenkező esetben az átregisztrációt az ISZT (Internet Szolgáltatók Tanácsa) elutasítja.

Az átregisztráció díját cégünk átvállalja, nem emeli a csomag költségeit.

» Hogyan állíthatom be webmail felületen a leveleim aláírását?

Első lépésben jelentkezzen be a webmail felületre (webmail.honlapom.hu).

Kattintson a Beállítások menüpontra, melyet a jobb felső sarokban talál. A megjelenő képernyőn a kis fülek közül válassza az Azonosítók fület. A bal oldalt megjelenő azonosítók közül válassza a megfelelő e-mail fiókot. 

Az elemek szerkesztése alrésznél kattintson az Aláírás fülre. Itt a beépített szöveges szerkesztő segítségével formázza meg az Önre vonatkozó levél aláírását. Az itt beállított aláírás fog megjelenni a leveleinek végén. 

Ahhoz, hogy a formázása megjelenjen az e-mailekben két apró beállítást kell megtennie.

A szöveges szerkesztő alatt talál egy jelölő négyzetet. Ezt be kell kattintania (HTML aláírás).

Majd mentés után keressük a Beállítások fület (ugyanott található, mint az Azonosítók fül). A bal oldalon található lehetőségek közül válasszuk az Üzenetek írása opciót és az itt megjelenő beállítások közül válasszuk ki a HTML üzenet írásánál a MINDIG lehetőségét.

Mentés után már a beállított aláírás fog megjelenni a leveleink végén.

» Hogyan tudom a saját domaines e-mail címemet a Gmail felületén keresztül használni?

A honlapszerkesztő felületen, az e-mail létrehozásakor beállíthatunk átirányítást, de ezzel nem merülnek ki lehetőségeink az e-mail gmailen való megtekintésével kapcsolatban.

Lássuk, hogyan használhatjuk egyedi domaines e-mail címünket teljes értékűen a Gmail felületén:

Sajat Gmail fiókunkba belépve, jobb felső sarokban találjuk a fogaskereket, melynek lenyíló menüjéből válasszuk a Beállítások opciót.

Egy több fülből álló ablakhoz fogunk jutni.

A fiókok és importálás fülön lesz lehetőségünk a fiók hozzáadására.
Kezdjünk a "saját tulajdonú POP3-fiók felvétele" opcióval.
Első lépésként meg kell adnunk saját domaines email címünket.

Majd kattintsunk a "Következő lépés >>" gombra.
A következő lépésben meg kell adnunk a Felhasználónevet (ez a teljes e-mail cím), majd az ehhez tartozó jelszót (ezt a honlapszerkesztő felület Domain-Email menüpontjában az e-mail cím létrehozásakor Ön adta meg).
A POP-szerver a pop3.honlapom.hu, a port maradjon 110.
A következő négy opció közül az Önnek szükségeset válassza ki, DE a második /biztonságos SSL/ opciót NE válassza ki, azzal nem működik a letöltés!
(A "letöltött levelek egy példánya maradjon a szerveren" opció kiválasztása esetén pedig fennáll a veszélye a postafiók betelésének, hacsak nem lép be időnként a webmail felületre, és nem üríti a postafiókot).
Majd kattintsunk a "Fiók hozzáadás >>" gombra.
Ha szeretnénk a levelekre úgy válaszolni (vagy úgy levelet írni), hogy a feladó ne a gmailes címünk legyen, 

használja internetszolgáltatója SMTP-jét, vagy regisztráljon ingyenesen használható SMTP-ért a mandrill.com oldalon!

(Az oldal angol nyelvű, segédletünket >> itt << találja.)

A következő ablakban a "Hitelesítés küldése" gombra kell kattintanunk, majd belépni a postafiókba, hogy az érkező e-mailben található kódot kimásolhassuk, vagy az emailben található linkre kattintva visszaigazolhassuk azt.
Ha pár perc múlva sem érkezik meg a levél (a spam mappába sem), itt küldhetjük újra azt és itt adhatjuk meg a kapott kódot is, majd az "Ellenőrzés" gombra kattintva készen is vagyunk.


Most már teljes értékűen használhatja a Gmail felületét a saját domaines e-mail címére érkező levelek fogadására és küldésre is.

» Hogyan regisztráljon a mandrill.com oldalon az SMTP-ért?

Ha internetszolgáltatója SMTP-jét nem tudja, vagy nem akarja használni a levelek kiküldéséhez. Ha azt szeretné, hogy a kiküldés a fizikai helyszíntől, az internetszolgáltató kilététől függetlenül működjön, regisztráljon SMTP-ért a mandrill.com felületen!

1. lépés: nyomja meg a SIGN UP feliratú kék színű gombot.

Regisztráljon egy tetszőleg emailcím jelszó párossal. Hogy melyik email címhez kívánja használni majd az SMTP-t, annak itt nincs jelentősége. A kapott SMTP bármelyik és bármennyi címhez tudja majd használni.
A GET STARTED gombra kattintást követően megjelenő ablakban megadhatja adatait statisztikai célokra. Vagy válaszhatja mindenhol az "Other" opciót, majd kattintson a SAVE gombra.
A következő lépésben kattintson a bal oldali Get SMTP Credentials gombra.
Itt már látja majd a SMTP hostját (mely minden esetben az smtp.mandrill.com), felhasználó nevét (mely az email cím, amivel regisztrált a mandrill.com oldalon), és a "+Add API Key" gombra kattintva itt fogja megkapni jelszavát.
A levelezőprogramban, gmail felületen, bárhol, ahol be kívánja állítani levelezését az itt, a bekeretezett részben, Key alatt található jelszót kell majd megadni SMTP jelszóként.

» Hogyan illessze be domain-es email címét gmail-es fiókjába, levél küldésért

Gmail fiók használata saját domainnévhez

Kimenő levelek beállítása gmail fiókon keresztül:

Amennyiben nem rendelkezik Gmail fiókkal

1. Navigáljon a https://accounts.google.com/ oldalra
2. Válassza a Fiók létrehozása opciót

 


3. Töltse ki adataival a jobb oldalt található szakaszt. Két lehetősége van. Vagy meglévő, saját domaines email címét adja meg, vagy új Gmail fiókot regisztrál. Saját email címhez válassza az email mező alatt a „Jelenlegi e-mail címemet szeretném használni opciót. Amennyiben ezt választja, úgy saját címére egy ellenőrző kódot, ha új Gmailt regisztrált nincs további teendője.

 

Amennyiben rendelkezik Gmail fiókkal

1. Navigáljon a https://myaccount.google.com/oldalra, amennyiben szükséges lépjen be. Válassza a Bejelentkezés és biztonság opciót, valamint amennyiben még nem tette meg, végezze el a biztonsági ellenőrzést


2. A megjelenő oldalnak görgessen az aljára és kapcsolja be a kevésbé biztonságos alkalmazások engedélyezését.
3. Jelentkezzen be gmail-es fiókjába. 

4. Nyissa meg a beállításokat jobb felül a fogaskerékre kattintva:
5. A felső menüsorban válassza a Fiókok és importálás opciót


6. Kattintson az Újabb e-mail-cím hozzáadása opcióra

 
7. Adja meg azt a nevet, amelyet szeretne leveleiben megjeleníteni, ezután adja meg saját domainneves email címét. Amennyiben szükséges, adjon meg alternatív válaszcímet, majd kattintson a következő lépés gombra.

 8. Az smtp szervernél adja meg az smtp.gmail.com címet, a portnál válassza a 465-öt. Adja meg Gmail felhasználónevét és jelszavát (amiben jelenleg is dolgozik), a biztonsági beállításoknál pedig válassza az SSL-t, Port:465, majd kattintson a Fiók hozzáadása gombra.

 
9. Ha az alábbi hiba üzenet megjelenik, kérem, kövesse a következő lépéseket. Kattintson a bekarikázott linkre:

 

A megnyíló oldal alján kattintson a  „Hibás jelszó” hibaüzenet. linkre, az alábbi oldalra érkezik.

 Utolsó lépésként kattintson a linkre és nyomjon a folytatás gombra.

 

Ezek után próbálja újra a fiók hozzáadást (a jelszó újra megadásával) (8 lépés)
 

10. Hamarosan egy levelet fog kapni saját domaines email címére. Adja meg az emailben kapott kódot, majd kattintson az ellenőrzésre. Amennyiben sikeres volt az ellenőrzés, úgy Gmail fiókjából tudja használni saját domaines címét a feladó mezőben kiválasztva.

 

Tesztelje le az új fiókból a levélküldést, amennyiben Undelivered Mail jönne vissza, az alábbi linken még egy hitelesítést kell csinálnia:https://accounts.google.com/DisplayUnlockCaptcha

» Honnan tudom,hogy szabad-e a domain?

A honlapkészítő felületre bejelentkezve a Domain-Email pontban tudja leellenőrizni az Ön által kiválasztott domain név státuszát.

» Mi a legfontosabb kritérium a helyes domain kiválasztásánál?

Az egyik legfontosabb szempont egy domain esetében, annak megjegyezhetősége a látogatók számára. Köthetjük a domain nevet a cégnevünkhöz (pl. Magyar Ablak Kft. - magyarablak.hu ), vagy köthetjük a szolgáltatásunkhoz ( ablakcsere.hu ) is. Amennyiben a cég profilja szűkíthető 1-1 szolgáltatásra az esetben javasoljuk az utóbbi megoldást.

Minnél rövidebb a domain annál használhatóbb, hiszen könnyebb megjegyezni és az elértés, elírás veszélye is kisebb.

Lehetőség szerint a kiválasztott domain írás- és kiejtési módja egyezzen meg.

» Milyen végződést válasszak?

Magyarországon a legértékesebb a magyar, tehát a .hu azonosító. Látogatóink nagy része egy honlapcímet hallva a végződést magától értetendően .hu -nak gondolja, ezért elsősorban .hu domain regisztrálására törekedjünk amennyiben a célcsoport magyarországi. Ha végképp foglalt minden lehetőség .hu alatt a .eu és a .com végződést javasoljuk.

» Saját emailcímet is kapok a domainemhez?

Igen, a honlap csomagok része a valaki@domainnév felépítésű email cím.

» Hogyan használhatom az email címet?

Az email címet használhatja webes felületen, vagy levelezőprogramba beállítva egyaránt. Az email cím átirányítható egy másik címre.