Kérem, tájékozódjon gyakran ismételt kérdésinkből! Biztosan talál választ az Ön kérdésére is.
Keresők - Keresőoptimalizálás - Linkelés
» Miért nem találom a honlapom a google-ben rákeresve?
A Googlea honlapokat nem találja meg azonnal, alapvetően a keresőrobotok automatikusan megtalálják honlapunkat, ha legalább 1, a google-ben már megtalálható oldal hivatkozik honlapunkra, azonban ez időbe – akár hetekbe, sőt hónapokba is kerülhet. A következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatjuk honlapunkat a google index-ébe:
» Hogyan tudom honlapom regisztrálni a Google keresőben?
Alapvetően a keresőrobotok automatikusan megtalálják honlapunkat, ha legalább 1, a google-ben már megtalálható oldal hivatkozik honlapunkra, azonban ez időbe – akár hetekbe, sőt hónapokba is kerülhet. A következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatjuk honlapunkat a google index-ébe:
» Mik azok a módszerek, amiktől tartózkodnom kell a keresőoptimalizálás során?
Az alábbi módszerek használatát kerüljük, mivel a keresők csalásnak titulálják, és hátrasorolják honlapunkat a találati listánkon, sőt végső esetben ki is tilthatják honlapunkat!
Rejtett szövegek : az oldal forrásában elhelyezett szövegek (általában a kulcsszavak) a weboldal színével megegyező színben kerülnek elhelyezésre, így a látogató számára nem, csak a keresőrobotok számára látható. Sőt már a hasonló szín és a túl kis betű is büntető kategória. A Google célja, hogy ne a robotok, hanem a látogatók számára készüljön az adott oldal.
Fizetett hivatkozások, linkek : tudjuk milyen fontosak a linkek. A Google azt szeretné, hogy természetesen “szaporodjanak” a ránk mutató linkek, ezért nyilvántartást vezet azokról az oldalakról, katalógusokról ahová fizetés útján lehet bekerülni. Legyünk körültekintőek, ha linkcsere partnert választunk!
Túlzott kulcsszóhasználat : ha a tartalomban, illetve a meta, title tagben túlzottan használjuk a kulcszsvakat az összes szóhoz arányosítva az komoly büntetést vonhat maga után. Általánosságban törekedjünk a 4-6 % -os kulcsszó arányra a honlapkészítés során.
Tiltott átirányítások : ilyenkor gyakorlatilag egy olyan oldalra érkezik az ügyfél, ami rendkívüli módon van optimailzálva, mely optimalizálás már a funkció és esztétika rovására megy, ezért a látogatót azonnal továbbítjuk egy redirecttel egy másik oldalra, ahol a szolgáltatásokat igénybe tudja venni, vagy épp a termékkészletet (pl.: webshop ) eléri.
» Hogyan válasszak kulcsszavakat?
Az emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket (kulcsszavakat) használja Ön is a honlap készítése során. A kulcsszavak sűrűsége 2-6% legyen az adott honlapon, az adott oldalon 1 vagy 2 szóra, kifejezésre optimalizáljon. A google kereső előnyben részesíti ha az adott kulcsszó ki van emelve, mint címsor, mint félkövér karakter, és mint link ( akár mint menüpont ) érhető el a honlapon.
Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a google keresőben, ezen információ segíthet az ideális kulcsszó kiválasztásában:
https://adwords.google.com/KeywordPlanner
Ha nagyon nagy a harc egy kulcsszó tekintetében mérlegeljen, és amennyiben lehetőségei engedik használja a következő tippeket:
* Kiváló megoldás ha 1-1 szó ragozott alakját (abban az esetben ha a fenti kulcsszóválasztási eszköz is igazolja, tehát keresnek az adott kifejezésre ragozva is!) használjuk kulcsszóként. Ezen kívül a többes szám használata is megoldást jelenthet.
* Szintén megoldás lehet ha földrajzilag szűkítjük tevékenységünket ( pl. ablakcsere miskolc)
» Hogyan linkeljek honlapomra?
A honlapunkra mutató linkek azokat a kulcsszavakat tartalmazzák, amikre optimalizáljuk honlapunkat. pl.: Honlapkészítés 5 lépésben.
Amennyiben egy fórumban, vagy blogban hozzászólunk egy témához amely ránk nézve releváns, az aláírásunkba illesszük be linkünket.
Kérjük meg ügyfeleinket, partnereinket, hogy oldalukra tegyenek ki egy linket honlapunkra, megjelölve mint partnerüket.
A link szövege amit kiír a weblapokon mindig a szolgáltatása kulcsszava legyen, tehát az a kifejezés amire szeretné optimalizálni honlapját, pl:
Készítsen profi honlapot önállóan!
» Mik azok a belső linkek, hogyan használjam?
Nagyon fontos a belső linkek elhelyezése honlapunkon: azaz a szöveges részekbe, ahol utalást teszünk egy másik menüpont tartalmára, ott helyezzünk el linket is az adott menüpontra.
Amennyiben több honlapunk van linkeljünk azokkal egymásra, de ne egyszerűen egy linket elhelyezve a főoldalon, hanem a szöveges részekben, ahol a lehetőségeink engedik, helyezzünk el a kulcsszavainkkal linekekt oldalainkra. (Pl.: az egyik honlapunk ablakbeépítéssel foglalkozik, a másik kertépítéssel: ahol a kertépítéssel foglalkozó honlap ablakokkal kapcsolatos információkat mutat be, ott link hivatkozzon az ablakos oldalra.)
» Érdemes-e linket cserélni más honlapok tulajdonosaival?
Amennyiben az adott honlap nem releváns az Ön tevékenységével, nem ér célt vele, előfordulhat, hogy hátrányosan érinthei honlapja rangsorolását.
» Mit tegyek, hogy előrébb kerüljek a keresőkben?
Ellenőrizze honlapját a beépített Keresőoptimalizálás ellenőrző eszközünkke, és javítsa a hibákat amiket eszközünk feltár. Ha ezzel végzett kezdjen bele a linképítésbe!
» Hogyan ellenőrizzem honlapom keresőoptimalizálási beállításait?
A honlapkészítő felületre bejelentkezve a Keresőtopmilizálás fül alatt a konkrét kulcsszavait megadva rendszerünk elemzi honlapját, feltárja a hibákat, és javaslatokat tesz azok javítására.